ANIMEREDE GRAFISKE VIDEOER

EXPLAINER VIDEO / INFOGRAFISK ANIMATION. Skal grafikken bruges online? Du kan opgradere din kommunikation ved at gribe en meget stærk trend, hvor grafikken kommer til live i animeret illustration eller video.

KORTE UDKLIP FRA VIDEOPROJEKTER LEVERET AF EMOTION

Innotalk om plastic

Til præsentation på konference blev udarbejdet et antal slides om plastickatastrofen. Flere af grafikkerne blev derefter lavet som ultrakorte animerede grafikker. (11 sek. udklip).

Ulighed i Danmark

En grafik fra et faktaark blev gjort levende på under et halvt minut, så vippen fik liv og timingen øgede overraskelsen og interessen. (12 sek. udklip).

Venlig animation uden ord

For at få flere unge til at overveje erhvervsuddannelser fik Undervisningsministeriet lavet en infografisk video på godt et minuts længde. (10 sek. udklip).

Aarsleff Rail messevideo

Til verdens største togmesse, Innotrans i Berlin havde Aarsleff Rail brug for en animeret forklaring af nye produkter. (11 sek. udklip).

Animeret adventskalender

Fire af de infografikker, som DK Hostmaster havde brugt gennem året blev animeret og brugt til adventskalender. (11 sek. udklip).

Animation fanger din opmærksomhed

Når et element kommer i bevægelse stiger interessen automatisk for det. Vores hjerner har flere områder, som er specialiserede til at afkode bevægelse i vores omgivelser. Bevægelser er noget af det første, som bliver aflæst i den visuelle strøm fra øjnene. 

Det giver god mening for vores overlevelseschancer, hvis vi  hurtigt opdager en tiger i buskadset, så snart den rører på sig. Der er ikke tigre i dagligdagen længere, men alligevel kan vi ikke bare vælge at lade være med straks at se animation i bannerannoncer, gif’er eller powerpoints. Du kender det sikkert fra dig selv, at du bliver fanget af noget, der bevæger sig, selv om det egentlig irriterer dig lidt, og du prøver at koncentrere dig om noget andet.

Visuelle variabler

Når vi på den måde har fanget modtagerens øje (og bevidsthed), er det vigtigt, at vi så til gengæld gør alt for ikke at være irriterende. Vi må sørge for at tilføre grafikken mere værdi, end hvis den havde stået stille. En statisk grafik har mange visuelle variabler at dreje på. I en animeret grafik er der endnu flere variabler. 

Retning, rytme, tempo er nogle af de visuelle variabler, som vi skal tage stilling til – og Emotion Infografik har studeret og lært fra dramaturgiens og filmens verden, hvordan en god fortælling skal bygges op – selv om animationen måske er overstået på bare et enkelt minut.

 

“Taaak – Det er blevet så godt. Alle er glade”

Kommunikationskonsulent efter færdig aflevering